De sidste par uger har været travle, men dejlige.
I går fik 20 unge mennesker deres beviser og er nu på vej videre ud i livet. Jeg kommer til at savne dem. Hver og én. Det er altid noget særligt at sende dem videre. Med stolthed, glæde og en lille klump i halsen.
For os andre startede ferien først i eftermiddags. Vi fik holdt de sidste møder, lavet de sidste opgaver i dette skoleår og hygget lidt med lækker tapas, inden vi lukkede computere, vinduer og døren til skolen.
Vi trænger til ferie. Det gør vi virkelig. Men om fire uger er vi klar igen med fuldt opladede batterier og parate til et nyt skoleår.
Også privat har de sidste uger været helt særligt gode.
Vi fik endelig vores sommerhus i Dageløkke. På tirsdag tager Gypsy og jeg derover, og Karsten kommer sidst på ugen. Jeg nærmest svæver.
Mange, mange gange har jeg skrevet her på bloggen og på Facebook, at jeg gerne vil bo nær havet. Nu er det ikke længere kun en drøm, men en mulighed hver eneste dag, jeg ikke skal på arbejde. Det bliver så godt. Tættere på børnebørnene, naturen, dyrelivet og havet.
Sidste weekend bød også på en lille forsmag på sommer og feriestemning. Vi tog i hytte på Storebælt Camping, som ligger helt ned til vandet. Der var sol, varme og den skønneste udsigt — lige sådan noget, der får skuldrene til at falde lidt ned.
Og så var der strikkeweekend. Det betød selvfølgelig, at vi fik kigget på en masse lækkert garn. Der hoppede da også lidt med hjem i kurven: noget smukt håndfarvet garn og lidt glimmergarn som følgetråd. Tre par maskestoppere og to sæt strømpepinde fulgte også med. Sådan kan det jo gå, når man slipper en strikker løs blandt garn.
Lige nu er ferien skudt i gang, og jeg venter på Signe, Ellen, Hanne, Marius og Malou. I morgen skal vi gå Hærvejsmarch, og de lover hedebølge. Det er ikke sikkert, at det bliver 20 km. Måske bliver det en noget kortere tur efterfulgt af en badetur og senere koncert i byen, hvor Bypopgruppen spiller op. Ellen glæder sig til at høre bedstefar spille bas.
På strikkefronten er der også sket lidt.
Jeg nåede at strikke Otto-sweateren færdig. Den er i str. 3-4 år og strikket i Peer Gynt fra SiKi Garn i Viborg.


Tre strikkede karklude fløj også af pindene, og en fjerde er på vej. De skal selvfølgelig bo i Dageløkke.
Et par strømper blev også klar til køligere tider. Det er Blue Ocean-strømperne, en gratis opskrift jeg fandt på nettet, strikket i garn fra Quist Garn, som til daglig har en stand i kreaudstillingerne på stationen. Kig derop — I vil ikke blive skuffede.
Og selvfølgelig er et nyt par allerede startet op. Denne gang til manden i mit liv.
Jeg har ikke fået læst en bog færdig siden sidst, men jeg er godt i gang med Borgfruen. Det er en fantastisk bog, som jeg i den grad kan anbefale. Men I må vente på en egentlig anmeldelse, til jeg er kommet helt igennem.
Der bliver heldigvis masser af tid til litteratur i ferien, og jeg er begyndt at pakke de bøger, jeg skal have med. Min Mofibo Reader skal selvfølgelig også med.
Strikketasken er også ved at blive gjort klar. Der er fundet garn i lageret til en ny sommertop, og Selena-sweateren er pakket og klar til at blive taget frem på Langeland.
Temperaturen er begyndt at falde lidt. Lige nu er den “nede” på 30 grader. Det er i sandhed blevet sommer, og vejret kan vi ikke klage over.
Det var det for nu.
God weekend til alle — og god ferie til jer, der er nået dertil.
Tak fordi du læste med.






